Wartość doradztwa personalnego i poziom świadczonych w tym obszarze usług w zakresie HR z roku na rok wzrasta.
Doradztwo oferuje coraz to szerszy wachlarz usług, które potrafią zaspokoić potrzeby związane nie tylko z rekrutacją pracowników czy zdobyciem specjalistów, ale także z optymalizacją procesów, równocześnie oferując dodatkowe szkolenia i zapewniając rozwój pracownikom.
Jak zatem doradztwo HR może wesprzeć Twój biznes?
Znaczna część w tej branży zmierza się z 2 głównymi problemami: w obszarze pozyskiwania pracowników oraz zatrzymania swojego zespołu w firmie.
Na ratunek przybywają agencje HR-owe, w których pracują eksperci potrafiący rekrutować i z łatwością wyszukiwać nowe rozwiązania wspierające partnerów biznesowych. Taka współpraca przynosi wiele korzyści – dla pracodawcy to ogromna szansa na uzyskanie dodatkowej przestrzeni czasowej, aby ich dział HR mógł skupić się na dbaniu o istniejące zespoły.
Dzięki takiej optymalizacji pracy i pełnemu wsparciu konsultanta, wzmacniamy markę firmy i budujemy jej pozytywny wizerunek. Zbudowane relacje z przyszłymi kandydatami zaowocują łatwiejszą rekrutacją w przyszłości.
Nowoczesne agencje HR-owe proponują „wypożyczenie” specjalisty HR – konsultanta, który zadba w ten sposób o rozwój biznesu, nie obciążając dodatkowo budżetu kolejnym „headcount-em”.
Kiedy warto skorzystać z doradztwa HR?
- Gdy chcesz mieć pewność, że rekrutacja zakończy się sukcesem.
- Chcesz pozyskać kandydatów z tej samej branży, w której operujesz.
- Chcesz mieć gwarancję poszukiwań kandydatów i nie chcesz opierać się tylko na ogłoszeniu rekrutacyjnym.
- Gdy w organizacji niezbędna jest optymalizacja procesów HR.
- Kiedy stawiasz na szybki rozwój zespołu.
Jak wybrać agencję HR do konsultacji?
Jednym z narzędzi pozwalających podjąć odpowiednią decyzję, odnośnie współpracy z agencją HR, są jej referencje. Warto, oprócz negocjacji cenowych, dopytać o doświadczenie w danej branży. Istotne jest też bezpośrednie zapoznanie się z konsultantem, który będzie dedykowany do wsparcia Twojej firmy – bezpośrednie spotkanie oraz pokazanie biura może być przydatnym elementem dającym pogląd na pracodawcę „od kuchni” i uwiarygadnia komunikat przekazywany dalej do potencjalnych kandydatów.
Doświadczone agencje HR opierają swoje działania na stworzonych już szablonach i procesach, które dopasowują do potrzeb klienta – tak jak szczegółowa analiza stanowiska, zaplanowanie działań i dobranie dedykowanych narzędzi, realizacja założonego planu w ramach czasowych oraz monitoring efektów pozwoli uzyskać oczekiwane wyniki.
W wersji rozszerzonej można rozpocząć współpracę od audytu HR, który pomaga zdiagnozować kluczowe punkty w organizacji oraz punkty styku kandydata (i potem pracownika) z marką firmy. Audyt HR to nowość na rynku, ale już niedługo pojawi się na ten temat oddzielny artykuł 🙂