Analiza sytuacji w twojej firmie nie pozostawia złudzeń – potrzebujesz nowego pracownika! Decyzja podjęta, zatem pora na wyłonienie odpowiedniego kandydata. Rekrutacja nie jest łatwym procesem i dzieli się na kilka etapów. Poznaj je wszystkie.
Kogo szukasz?
Rekrutacja, jak już wspomnieliśmy, powinna się zacząć od wewnątrzfirmowej analizy zapotrzebowania kadrowego. Jeśli aktualni pracownicy nie są w stanie przyjąć kolejnych obowiązków lub planujesz rozbudowę przedsiębiorstwa, poszukiwanie kandydatów na stanowisko jest więc nieuniknione. Warto więc jak najdokładniej określić zakres obowiązków, jaki będzie obowiązywał nowego pracownika. Dzięki temu nie tylko łatwiej stworzyć ogłoszenie o pracę, ale przede wszystkim prowadzić rozmowy z osobami zainteresowanymi zatrudnieniem. Konkretne czynności i zadania stanowią świetny punkt wyjścia podczas zadawania pytań czy tworzenia ewentualnych zadań rekrutacyjnych.
Nie bój się wstępnych selekcji!
Gdy na firmową skrzynkę mailową zaczynają spływać dokumenty aplikacyjne, warto dokładnie przeanalizować CV i listy motywacyjne. Jest to bardzo ważny etap – selekcja CV. Zwróć uwagę na dotychczasowe doświadczenie kandydatów, ale nie odrzucaj od razu- może dostrzeżesz w kimś potencjał?
Feedback ma znaczenie!
Jeśli istnieje taka potrzeba, możesz przeprowadzić kolejną rozmowę kwalifikacyjną. Jeśli nie, pora na jeden z najważniejszych etapów poszukiwania nowego pracownika – wyłonienie kandydata i poinformowanie wszystkich uczestników procesu o jego wynikach. To da szansę osobom, które nie zostaną ostatecznie zatrudnione na poprawę umiejętności czy lepsze przygotowania się do kolejnych rekrutacji.
Ostatni etap rekrutacji
Zatrudnienie to ostatni etap rekrutacji. Nadszedł czas na onboarding. Nowozatrudniony pracownik będzie dzięki temu czuł się dobrze wdrożony i przygotowany do pełnienia nowych obowiązków. Skuteczny onboarding to część, na którą liczy wielu nowych pracowników, warto o tym pamiętać.