ForManWay

Etapy procesu rekrutacyjnego

Analiza sytuacji w twojej firmie nie pozostawia złudzeń – potrzebujesz nowego pracownika! Decyzja podjęta, zatem pora na wyłonienie odpowiedniego kandydata. Rekrutacja nie jest łatwym procesem i dzieli się na kilka etapów. Poznaj je wszystkie.

Kogo szukasz?

Rekrutacja, jak już wspomnieliśmy, powinna się zacząć od wewnątrzfirmowej analizy zapotrzebowania kadrowego. Jeśli aktualni pracownicy nie są w stanie przyjąć kolejnych obowiązków lub planujesz rozbudowę przedsiębiorstwa, poszukiwanie kandydatów na stanowisko jest więc nieuniknione. Warto więc jak najdokładniej określić zakres obowiązków, jaki będzie obowiązywał nowego pracownika. Dzięki temu nie tylko łatwiej stworzyć ogłoszenie o pracę, ale przede wszystkim prowadzić rozmowy z osobami zainteresowanymi zatrudnieniem. Konkretne czynności i zadania stanowią świetny punkt wyjścia podczas zadawania pytań czy tworzenia ewentualnych zadań rekrutacyjnych.

Nie bój się wstępnych selekcji!

Gdy na firmową skrzynkę mailową zaczynają spływać dokumenty aplikacyjne, warto dokładnie przeanalizować CV i listy motywacyjne. Jest to bardzo ważny etap – selekcja CV. Zwróć uwagę na dotychczasowe doświadczenie kandydatów, ale nie odrzucaj od razu- może dostrzeżesz w kimś potencjał?

Feedback ma znaczenie!

Jeśli istnieje taka potrzeba, możesz przeprowadzić kolejną rozmowę kwalifikacyjną. Jeśli nie, pora na jeden z najważniejszych etapów poszukiwania nowego pracownika – wyłonienie kandydata i poinformowanie wszystkich uczestników procesu o jego wynikach. To da szansę osobom, które nie zostaną ostatecznie zatrudnione na poprawę umiejętności czy lepsze przygotowania się do kolejnych rekrutacji.

Ostatni etap rekrutacji

Zatrudnienie to ostatni etap rekrutacji. Nadszedł czas na onboarding. Nowozatrudniony pracownik będzie dzięki temu czuł się dobrze wdrożony i przygotowany do pełnienia nowych obowiązków. Skuteczny onboarding to część, na którą liczy wielu nowych pracowników, warto o tym pamiętać.

Badanie satysfakcji i zaangażowania pracowników jest ważnym elementem strategii zarządzania zasobami ludzkimi. Analizując jego znaczenie, metody przeprowadzania oraz korzyści płynące z regularnego monitorowania zadowolenia zespołu, …

Kultura organizacyjna stanowi ważny fundament każdej odnoszącej sukcesy firmy. Wpływa ona na wszystkie aspekty funkcjonowania organizacji, od codziennych interakcji między pracownikami po długoterminowe strategie biznesowe. …

Szkolenia managerskie mogą dotyczyć różnych zagadnień i są indywidualnie dostosowywane do potrzeb firm. Ośrodki, które je oferują pomagają managerom ukształtować pozycję dobrego lidera, kierownika i szefa, a dla …