Agencje rekrutacyjne pośredniczą między firmą a kandydatem w procesie rekrutacyjnym. Dbają przede wszystkim o znalezienie odpowiedniej osoby na dane stanowisko, a potem o jasny przepływ informacji.
Celem nadrzędnym jest satysfakcjonujące obie strony zatrudnienie.
Ogłoszenia wstawiane przez agencje rekrutacyjne przeważnie nie zdradzają nazwy klienta. Dlaczego?
Rekrutacja może być wymianą pracownika – to najczęstszy powód, ale nie jedyny! Możliwe, że firma prowadzi rekrutację na stanowisko, z jej punktu widzenia, strategiczne i nie chce, aby konkurencja się zorientowała o prowadzonych działaniach. Wreszcie może być po prostu tak, że agencja chroni własny interes – w końcu każdy kandydat jest cenny i agencja nie chce stracić go na rzecz bezpośredniej aplikacji do firmy, która szuka pracownika. Nie każdy wie, że w takiej sytuacji, jeśli kandydat zgłosi się bezpośrednio do firmy, agencja traci wszelkie prawa do takiej osoby w ramach danej rekrutacji.
Brak nazwy w ogłoszeniu pewnie wzbudza dużo wątpliwości, ale spokojnie Kandydacie – najczęściej nazwa firmy, dla której prowadzona jest rekrutacja, padnie w trakcie pierwszej rozmowy weryfikacyjnej.
Warto dodać, że kandydaci, którzy decydują się na udział w rekrutacjach prowadzonych przez agencje, zazwyczaj są bardziej usatysfakcjonowani całością obsługi – mają bezpośredni kontakt z osobą, której zależy na ich zatrudnieniu tak samo jak im.