Mówiąc o Content Marketingu na etapie prowadzonej rekrutacji, należy zacząć od definicji, czym on właściwie jest. Przede wszystkim są to wszystkie treści dotyczące firmy, służące budowaniu pozytywnego wizerunku marki.
Zamieszczany w Internecie content może składać się z artykułów, poradników, czy materiałów wideo. Jednak ich celem nie jest sprzedaż produktów i usług. Treści te, stają się sposobem komunikowania z odbiorcą, służą poszerzeniu wiedzy przydatnej w danej branży oraz dostarczaniu ciekawych informacji o firmie, by ostatecznie budować zaufanie wobec marki u potencjalnego pracownika.
Jak tworzyć Content Marketing, by przysłużył się w procesie rekrutacji?
Przede wszystkim treści umieszczane w sieci nie powinny wyłącznie mówić o tym, że nasza marka jest najlepsza. Materiały te muszą udowadniać takie założenia, poprzez opisywanie przykładów z życia firmy. W ramach publikowanych artykułów należy dzielić się z odbiorcami specjalistyczną wiedzą, nowinkami w branży i swoimi osiągnięciami, a także przewidywaniami na rynku, w jakim działa przedsiębiorstwo. Będzie to bez wątpienia potwierdzenie wysokiego profesjonalizmu firmy oraz zbudowanie świadomości u odbiorcy, że marka porusza się w branży bardzo swobodnie. Doskonałym uzupełnieniem słowa pisanego będą infografiki lub krótkie animacje, pod warunkiem, jeśli zostaną zaprojektowane i stworzone również z największą pieczołowitością.
Nieustannie należy pamiętać, że w Content Marketingu należy dbać o aspekt wizerunkowy przedsiębiorstwa. Warto więc cyklicznie umieszczać informacje na temat benefitów, na które mogą liczyć specjaliści w firmie. Idealna będzie tu relacja w formie zdjęć lub materiałów wideo z ostatniego pikniku rodzinnego zorganizowanego przez pracodawcę, czy też wypadu zatrudnionych osób na paintball lub kręgle. Należy pokazać, że marka potrafi zadbać o swoich pracowników nie tylko w formie wynagrodzenia, ale także przez tworzenie przyjemnej atmosfery.
Pozostaje pytanie, gdzie umieszczać powyższe treści. Podstawą jest bez wątpienia oficjalna witryna przedsiębiorstwa. To na niej potencjalny pracownik powinien móc znaleźć szereg informacji – od specjalistycznej wiedzy branżowej, po artykuły z życia firmy. Na niej również powinien być prowadzony blog, który w nieco swobodnej formie może stać się poradnikiem i zbiorem ciekawych informacji. Dopełnieniem działań marketingowych jest fanpage w social mediach. Finalnie, publikując ogłoszenie o pracę można umieścić w nim linki do powyższych stron, dzięki czemu wszystko zamknie się w przemyślanej, składnie poprowadzonej marketingowo – contentowej klamrze.